Günümüzde turizm sadece artık tarihi ve turistik yerleri ziyaret ile sınırlı değildir.  Turistler gittikleri ülkenin yörenin yemeklerini, müziğini yani kültürünü de tanımak istiyorlar. Türk müziğinin de ülkemizin tanıtımı için doğru kullanıldığında önemli bir unsur olduğunu düşünüyorum.

Kanun üstadı Ahmet Baran’ın müziği ile tanışmam Mersin Forum Alışveriş Merkezi’ndeki bir konserinde oldu ve müziği beni etkiledi. Daha sonra Mersin Üniversitesi 2016-1017 Eğitim ve Öğretim Dönemi Açılış Töreni’nde Ahmet Baran yönetimindeki İki Kelime Grubu sahne aldı. Grup ilk olarak kendi bestelerini seslendirdikten sonra “Yıldızların altında” adlı sanat müziği bestesini çalmasının ardından salonu dolduranlar hep birlikte söyledi.  Ahmet Baran’ın kanunu farklı çalışı benimle birlikte herkesi kendine hayran bıraktı.

  Daha sonra Ahmet Baran’ı ilgi ile takip etmeye başladım. Kendisinin yönetimindeki amatör koronun yılbaşı konserine de çok muhteşem bir gösteri ve müzik ziyafeti şeklinde gerçekleşti. Tüm salon dolu idi ve herkes müziğin ritmine kendini bırakmıştı. Ahmet Baran’ın çocuk korosu da sürpriz olmuştu. Sonra Ahmet Baran ve grubunun Zuhal Olcay ile bir konser vereceğini duyunca, bu muhteşem konseri de kaçırmadım. Yaklaşık üç saat süren konserin ilk yarısında Ahmet Baran yalnız ve ikinci bölümünde Zuhal Olcay ile birlikte sahne almıştı. Konserde müzik, dansçılar, ışıklar ile gerçek bir şov izlemiştik. Bir kanunun böyle müthiş çalınması ve enstrümantal bir müziğin bu kadar ilgi görebilmesi hayret verici idi.   Ertesi gün de Mersin Üniversitesi’nin destekçilerinden olduğu Rotary Kısa Film Festivali’nin ödül gecesinde de Ahmet Baran mini bir konser vermişti. Bu konseri de hatta iki gün üst üste bazısı aynı olan şarkıları bile ilgi ile dinlemiştim.

  Ahmet Baran, kanunu çok farklı ve izlemesi, dinlemesi keyif verici yeni bir teknik ile çalmaktadır. Bu tekniğe On Parmak Tekniği adını veren Ahmet Baran, iki elin tüm parmaklarını etkin bir biçimde kullanarak, sol elin kimi zaman perküsyon kimi zaman piyano gibi sağ ele eşlik etmektedir. Kanuna birden çok enstrümanın ses zenginliğini kazandırmayı amaçlayan yenilikçi bir bakış açısı olarak da tanımlanabilir bu yöntem.  

En ilginci ise kanun ile Ahmet Baran’ın çok çeşitli eserler icra etmesidir: Kendi bestelerini, Türk müziği, pop müzik, caz eserlerini hatta Game of Thrones’un müziğini bile çaldığını görüyoruz. Zaten caz müziğine ve doğaçlamaya olan tutkusu Ahmet Baran’ı 2006 yılında Neyzen Süleyman Erguner ve Trompet Virtüözü Wadada Leo Smith’le buluşturur. Kurdukları caz orkestrasıyla, 16. Uluslararası Akbank Caz Festivali kapanış konserinde aynı sahneyi paylaşırlar ve bu müzik birlikteliğinden New York’da yayınlanan “Tabligh” isimli albüm doğar. Bunu 2012 yılında Grammy ödüllü Ensemble Appasionata Senfoni Orkestrasıyla yaptığı  CD ve DVD kayıtları izler. 

  1983 yılında Ankara’da doğan Ahmet Baran, 8 yaşında iken TRT Ankara Radyosu Çocuk Korosu’nda müzik yaşamına başlar. Yüksek lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda tamamlar. 2011 yılında ilk albümü olan “İki Kelime”yi çıkarmıştır. 2016 yılında “Kanun Namına” albümünü ile çıkışı daha da hızlı olmuştur. Beş kıtada bini aşkın konser verir.

  Ahmet Baran, Kanun yapım ustaları tarafından imzasını taşıyan özel enstrüman serilerinin üretildiği bir sanatçıdır. Bu enstrümanlar tüm dünyada satışa sunulur ve dünyanın her bir köşesinde meraklısının elinde tınlamaya devam etmektedir. Ayrıca sanatçıya ithaf edilen ve ilk icrasını yine Baran’ın yaptığı  iki kanun konçertosu bulunmaktadır. Bu eserler değerli Besteci Turgay Erdener ve Eray İnal’ın imzalarını taşımakla birlikte Türkiye’nin ikinci kanun konçertosu olma özelliğini de taşır.

  Ahmet Baran’ın ismi önümüzdeki yıllarda daha da fazla duyulacağını eminim. Ayrıca yurtdışı tanıtımlarında, uluslararası katılınılan fuar ve festivallerde muhakkak yer verilmelidir. Mersin için önemli bir değerdir. Eğer politize edilmez ise ülkemizin ve Mersin’in tanıtımına çok katkı sağlayabilecektir. Büyük bir yıldız olabilecektir.  Umarın başarıları artarak devam eder.